17.02.2011

Nok er nok!

I ett år har jeg hatt trøbbel med Nav! Jeg har gjennom året hatt 4 forskjellige saker som må gå gjennom dem, og alle sakene har det vært problem med. Men nå er det nok!
På en og samme dag får jeg to brev fra samme adresse, en står det at jeg kan ikke få sykepenger fordi jeg er for frisk, i den andre står det at jeg kan ikke få dagpenger fordi jeg er for syk. Enda dem har anbefalt meg å få sykemelding frem til kroppen skal til behandling. Selv om jeg har en overlege fra sykehus som har kommet med to diagnoser, og sakt at jeg bør ha arbeidsavklaringspenger, sier Nav nei! Jeg har sykemelding fra legen min, men Nav sier nei. Nå også nei til dagpenger fordi jeg er for syk til 100% arbeid.
Så nå orket jeg ikke denne kampen lenger aleine! Tok kontakt med en advokat som skal se på saken. Så i dag leverte jeg en pen bunke papirer hos advokaten, og så blir det enda mer papir fordi jeg må søke fri rettshjelp o.s.v. Får se hvor mye jeg orker å kjempe med dette, og hvor det bærer hen.
Nå har jeg plutselig ingen inntekt, og må vel gå på sosialen! Føles bra...nope.
Jeg fikk heller ikke bostøtte fordi det er blitt rotet "nede på kontoret" her, og beregningsgrunnlaget ble fra 2009!!! Det går jo ikke, hadde jeg hatt den inntekten hadde jeg aldri hatt bruk for å søke! Men jeg har sendt klage, i tillegg til ekstra forsikring om at saken skal behandles riktig der den skal behandles. Så det gjenstår å se hva det blir ut av det også.
Vel, alt som er på gang og som "henger i lufta" tar på, det er nesten en full tids jobb alt dette. Stanger i veggen igjen og igjen.
Skal til Oslo og ta ny MR lørdag. Litt av en dag å ha time på! Håper det går greit, for nå kjennes det ut som noe hals greier er på gang. Men jeg går ut i fra at det bare er noe forbigående hangling.
Sissi har ikke lært av gårdagens leksjon for jordspising, så nå står palmen på et bord. Så dyp var skammen altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock