08.11.2010

enda mer prestasjonsangst

Tenker på Nordisk Vinner Utstillinga, det er jo snart. Det er ikke slik at jeg må ha høy premiering, at det er det som teller. Men jeg vil vite at vi gjør prestasjonen bra og at vi kan dette og ser bra ut. Ser at nå kan det premieres som junior vinner også. Hadde vært morro å vinne da, men...
Fikk en e-post fra oppdretter. Ut i fra dommer, vet han hvem sine hunder som vinner. Det vil si at dommer foretrekker ikke Sissi-type. Oppdretter oppfordrer til riktig napping og riktig presentasjon av hunden. Der ja, det er det vi er usikkre på! Sissi er ikke riktig nappet. Ikke har vi fått trent på innendørs utstilling, så dette kan fort bli skummelt for henne slik at hun kryper sammen i kroppen. Ikke er jeg så høy i hatten selv, og kan fort smitte over på henne. Hun er ikke så tøff av seg, ikke jeg heller.
Noen lurer sikkert på hvorfor jeg stiller henne der da. Jo, fordi jeg skal overvinne frykten av å være der, det samme gjelder henne. Uansett hvordan det går ellers, ønsker jeg å gjennomføre med en følse at vi greide jobben bra.
Desverre skal ikke noen av hennes søsken dit. En søster ble påkjørt og avlivet forige uke. De to andre skal på en utenlands utstilling. Så da har vi ingen der som support.
Det får gå som det går da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock