12.11.2010

aktiv dag

I dag har det vært aktivitet i heimen, litt mer enn vanlig.
Gjort et forsøk på å få rent kjøkkentaket, men et sørgelig syn fortsatt. Må være noen år siden den har fått et strøk med såpe og vann. Ingen enkel sak, for det er mange spikerspisser som har kommet igjennom. Sjoldete og "rent" har jeg nå gitt opp.
Så fikk jeg vasket taket på badet. Det gikk i allefall greit.
Ellers er det som vanlig, bære inn ved. Temperaturen har vært svingende, og det har vært huskaldt her. Nå snør det, så mildere ble det jo på kveldinga. Og så er det kaninene da stakkars. Frossent vann. Så det må tas inn til tining, før dem får drikke igjen. Et pes! Jeg synes ikke noe om at de bor slik de gjør, men jeg har ikke plass til to kjempebur inne. Håper på bedre tider for dem snart.
Har begynt å rydde litt i bildene mine, noe skal i album, noe skal scrappes. Et par julegaver har jeg kjøpt i dag også, så nå er snart det ferdig.
I kveld ble Sissi og jeg med på snusetur. Vi var bare 4 stk på turen. Etter 2 timer, var Sissi så isete at hun hadde trøbbel med å gå. Hun er jo så nær bakken, og de små føttene går som trommestikker. Dermed spruter snøen opp på magen og blir til is. Og så labbene da. Så vi må nok kjøpe en god jakke til henne før vi begir oss ut på dette igjen.
Jeg har slitt med et bein en stund, nå har jeg bitt tenna sammen og gått tur noen dager. Og nå etter denne kveldsturen får jeg håpe det er godt som over med plagen for denne gang. Er lov å håpe.
Øyekataren til Sissi har blitt mye bedre, så salven gjorde nok susen. Men fy flate for noen priser veterinærene har for ti minutters arbeid, 500,-
Nå har jeg en mobiltlf som streiker, tv`n har tatt fyr, bilen lekker olje...Ja her går alt i gleden!
Anbefaler folk å lese en blogg her, Dragens Oase, en tankevekker i førjulstider.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock