03.01.2011

Sola

I dag kom en solstråle inn stuevinduet! Det varte ikke mange minuttene, men da går det i allefall mot lysere tider. Da solen gikk bort bak Beia, kom snøværet. Og det skal det visst fortsette med.
Nå har jeg fått greie på litt om far`s slekten min og hvor navnet mitt kommer fra. Oldefar het Olsen frem til han bygget hus i Jevnaker, Bergergrinda. Stedet ligg ved jernbanelinjen- på en rud ved linna. Dermed tok han navnet Linnerud, veien der heter Linnerudveien. Han jobbet på Hadeland Glassverk, og fikk Kongens tjenestemedalje i gull for alle årene han jobbet der. Han var sprek til han døde hjemme 84 år gammel i 1964. Morro å få veta litt.
Men jeg har i allefall ikke arvet helsa hans! Jeg sliter på fortsatt med Isijas`n, men er litt bedre nå. Er veldig sliten av å ha vondt, og så er det utrolig kjedelig å ikke kunne gjøre ting som en skulle ha gjort eller har lyst til å gjøre.

1 kommentar:

  1. Her lar sola vente på seg noen uker til. Men den kommer :o)
    Spennende å rote i slektshistorien,da!
    Synd med denna ryggen din. Håper virkelig du besner snart.
    Godt nytt år, Kristin!

    SvarSlett

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock