28.01.2011

Livet i villa trekkfull

Kulda står på videre. Og igjen dreier livet seg om å holde varmen i huset. Sola er heldigvis i stua en gang i blandt, ikke det at den varmer enda, men jeg får i allefall en påminnelse at vi går mot lysere og varmere tider. Snart februar nå, og når den er over da er det bærre lækkert fremover.
I tiden jeg var ute av drift p.g.a isijas problemet, har jeg blitt i dårlig form. Kondisen er på bånn, kiloene opp, og mer kjederøyking. Men så ble jeg endelig bedre og trengte ikke smertestillende tabletter lenger. Og tenkte at nå må jeg skru opp aktivitetsnivået her. Hundetrening hadde jeg jo startet med, og nå skulle det bli turgåing også.
Det var ikke mange dagene smertefritt, så satte det igang igjen. Nedtur! Ikke så ille som sist, men nok til at aktivitet er vondt. Men på hundetrening skal jeg. Så i går var det bare å ta smertestillende, bite tenna sammen og bli med på Natten.
I går hadde vi apport på programmet. Det har jeg aldri gjort før, ja ikke Sissi heller. Ikke sånn på ordentlig. Men nå veit vi hvordan det skal læres inn, og vi trener i stua hjemme. Det samme med sitt og bli. Vi har mye å trene på, og det må bare ta den tiden det tar. Men det hadde vært utrolig gøy å få til et helt "program" for lydighet i år. Vi får se hva tiden gjør med oss.
Måtte låne et bilde Nøve tok av oss. Ser ikke ut som apport trening akurat, men måtte ha litt lek også så Sissi ikke blir lei. Lånte "pipen" til Nalle. Og for å slippe å bøye seg hele tiden er det like greit å sette seg ned.

1 kommentar:

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock