25.10.2010

Uvanlig stille

Nå er Embla på "leirskole". Øvst i Gudbrandsdalen, hos noen som har b.l.a to Labradorer. De driver jakt, spor, apportering, lydighet... Hvor lenge hun blir vites ikke. Nå skal vi først se om hun blir mindre stresset, om hun kan brukes til noe fornuftig og får brukt energien sin.   Det er i alle fall utrolig stille i huset her. Veit ikke helt hva jeg synes om det enda, men vi får se hvordan det hele ender.
Sissi er ganske renslig, men så kan hun ikke være det. Har funnet ut at mye av det er markering. Hun gjør i fra seg når jeg har vasket, og når Ivar er her. Da blir det tisset/skvettet rundt om i hele huset. Jeg veit ikke helt hvordan jeg skal få bukt med det. Jeg vasker bare igjen og igjen, så da slutter hun en stund. Jeg vil ha såpelukt og hun vil ha Sissilukt.
Fredag reiser jeg på kurs for HHK sammen med Bodil. Gleder meg ikke akurat å sitte ved "skolebenken" i mange timer, men kan hende turen blir fin likevel.
Fikk meg en skikkelig dårlig overraskelse her da jeg leste om barnebidrag etter fyllte 18 år. Da kan det søkes om å få det forlenget p.g.a skolegang, men forskudd går ikke å få. Det vil da si at det blir ikke en krone å få! Faren har aldri betalt en krone, og når ikke staten vil legge ut noe av det heller... I tillegg blir jo barnetrygden borte. Så det blir søren meg tøffe kår her!

2 kommentarer:

  1. Så bra at Embla får hjelp :)

    Ang barnebidraget og utdanning... Sjekka muligheten for stipend?

    SvarSlett
  2. Han har stipend, og får ikke noe mer enn det.

    SvarSlett

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock