06.10.2010

Motivasjon?

Jeg trodde gutter såg frem til å få førerkort og kjøre bil. Men neida, ikke denne gutten. Hvordan skal jeg få motivert han til å ta førerkort? Pugging av teori går ikke! Jeg har ikke råd til å friste med bil i enden av tunellen, så hva kan jeg lokke med? Det å ikke begynne med førerkortet nå er å skyve problemet foran seg, men det ser han ikke.
Ellers er jeg for tiden i dårlig form, smerter tar på og jeg har litt nedtur. Føler meg sliten og lei, og er lite sosialt innstilt for tiden.
Desuten er jeg litt mettet på hund og HHK for en tid, det er hele tiden noe å ordne med. Og det meste ligger jo på mine og Bodil`s skuldre. Går med dager for rydding, ordning, bekymring, kursing m.m. bare i oktober! Men etter det, skal jeg ha "ferie" fra klubbarbeid og trening. Litt engasjement fra medlemmer hadde ikke gjort noe, lissom.
Prøver å ordne opp i ting for å gjøre vinteren enklere for meg. B.l.a nytt hjem til kaninene til dyrebutikken. Det er for min egen del og for dems ve og vel. Det er ikke holdbart å bo i uthuset mitt i vinter for dem, og jeg må måke enda mer for å komme inn der.
Embla skal antagelig på et par-tre ukers opphold hos noen som er aktive labrador folk. Det blir spennende å se om stresset går ned hos henne, og tvangstankene hennes kan brytes. Slik vi lever i sammen er ikke til å holde ut lenger, så tiltak settes igang med en annen strategi. Og for meg blir det godt å få fri fra bråket og røsking i armer og rygg. Så får vi se hva tiden viser.
Ikke nok med det, men jeg må bedre livsstilen jeg har ført meg inn i. Det legger seg på magen, og jeg røyker alt for mye nå. Blir litt "trøstespising" når en har det tøft.
Veit hele innlegget er negativt ladet, men slik er det nå bare for tiden. Dette er min dagbok på en måte, og ærlig skrevet. Den som påstår å være så lykkelig og glad hele tiden, mangler noe mener jeg.

2 kommentarer:

  1. Husk å tenke positivt! Jo mer du fokuserer på det negative, jo mer negativt får du.. Bla bla bla! Kyss meg i ræva! Livet består av opp-og nedturer, og de som ikke har innsett det eller fortrenger det, går på en smell en dag, for en dag koker plutselig kjelen man har lagt lokk på så lenge, over...
    Det beste er å få ut møkka mens den er der og irriterer deg, ellers vil den sette seg som store arr senere..
    Og jeg er så skadefro (ja, jeg veit! Fy meg :P ) at jeg kommer til å sitte å godte meg når alle disse positiv-guruene får smellen sin ;)

    Av min erfaring er pugging mye lettere når man forstår det i praksis, så det eneste rådet jeg har for motivasjon er: øvelselskjør, øvelseskjør, og øvelseskjør! Still spørsmål mens dere kjører, press han litt opp i vanskelige trafikksituasjoner osv :) Om du ikke har råd til å friste med bil, hva med å friste med noen tusenlapper til bil? Eller noe utstyr som dekk, eler at du betaler årsavgift og forsikring det første året? Snurr på de små grå, og se hva du kan få til ;)

    Og hva er det med den hundeklubben der oppe? Synes det er noe hele tiden jeg?

    Og ang. Embla... Om ho trekker i båndet, kjøp en easy walk- professional-sele til henne... Genial oppfinnelse som hindrer draing i båndet uten ubehag for hunden :) Har det til Faerie, og jeg klarte faktisk å holde igjen med en hånd når ho satte etter en kanin på gården som jeg ikke oppdaga ;)

    Ble langt det her, menmen... Du tåler det sikkert ;) Stå på videre! :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei!
    Ja dette tåler jeg.
    Han har kjørt endel, og det er greit nok. Men det har ikke blitt motorveien i Oslo, blir ikke med meg i allefall ;-)
    Hundeklubben går mye bedre, men mye arbeid for to. Og vi har problemer med en person, det har vi hatt hele tiden.
    Vi har prøvd easy walk, prøvd grime...Trening i 2,5 år, hun kan hvis hun vil! Men har denne byksingen frem og tilbake, hit og dit. Det er egentlig ikke det værste, det er alt bråket hun lager.
    Takk for lang kommentar, hyggelig :-) Klem

    SvarSlett

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock