16.06.2010

I kveld var andre gangen Sissi og jeg har vært med på kurs i utstillingteknikk med Nes jff. Første gang gikk det nesten ikke å gå i ringen uten "harehopp" , det er fordi hun har ikke trent på gressunderlag før og gresset var vått. Men vi gjorde litt hjemmelekse, trening i langt gress. Vel, ikke sååå langt da. Det var mye rart som foregikk da, nektet å gå og la seg ned. Men her er det ikke noen kjære mor. Så da vi kom på kurs i kveld, gikk det bra på gress.
Synes Sissi er flink, jeg. Hun er jo bare 6 mnd, og hun presterte godt på valpeshowet vi var på for et par uker siden. På kurset vi er på nå, må jeg ha i bakhodet at hun er valp og skal ha det gøy også. Vi har mye sosialtrening med i dette, for hun er noe vel ivrig over andre hunder og folk. Så heretter folkens: overse Sissi hvis hun hopper og sliter seg på dere. Hils når hun er rolig. Da er dere med på å hjelpe oss. Og biting er ikke lov, selv om hun klør i tennene. Hun har gnagebein hjemme, ikke fingre. Samme gjelder å hilse med hunden din, greit at dem snuser og hilser, og litt barnslige greier er ok. Men så er det stopp. Og vær obs! Store hunder kan lett skade henne, og noen form for konflikter med henne må unngås. Dette er ikke for å være sær, men jeg prøver å unngå at hun får negativ opplevelse og blir vanskelig over andre i fremtiden. Nok av iltre små råtasser ;-)
Jeg ønsker bare en hund som går godt sammen med andre uten tull eller overivrig.
Vi gleder oss til neste kurskveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock