19.10.2014

Så sitter vi her da

Nå har valpene fått nye hjem.
Da den første reiste syns jeg det ble en mangel i kassa, men det ble jo større plass til de to som ble igjen. Merket også at det ble mye mindre å skifte og vaske. Lettere med en valp i hver hånd enn å gå to ganger for å få de med. Men sukk...den søte rufseballen ble savnet.
Så gikk det par uker før neste reiste. Den fikk en reise med trailer helt til Bergen, hard tur for den det. Da den hadde reist ble det veldig stille! Det ble jo ingen å krangle med for den som ble igjen, og hele den store kassen helt aleine. Men Sissi og valpen hadde det jammen gøy nok i stuen.
Så reiste siste mann. Det var veldig vemodig. Jeg hadde virkelig lyst på han selv, så jeg måtte jobbe litt med meg selv for å være innstilt på at han skulle få nytt hjem.
Sissi leita etter han høyt og lavt i alle rom, og var skikkelig masete. I dag har hun innsett at valpen ikke er her. Hun var med på å rydde opp haugen med leker, bort med valpekassen og annet utstyr. Vasket og fått ordnet huset til hverdagen igjen. Utrolig hvor mye tid en får når ikke valpene er her. Er glad det ble bare tre valper, det er mye arbeid. Og Sissi har også vært som en valp i flere uker, hun har vært "bortreist". Det har hjulpet med å begynne med rutinene vi hadde, og jeg regner med at Sissi nå er "med" igjen om få dager.
Så sitter vi her da. Godt jobba. Kan med hånden på hjertet si at jeg har gjort alt det jeg kan for å gi valpene en god start på livet, Sissi har også vært flink, og har fått fine barn også. Mye kos har det vært. Nå skal vi kose oss vi to.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock