01.02.2015

Endelig Februar

Jeg liker ikke vinter noe særlig. Den er mørk, kald, uforutsigbar, i blant føles det ut som en kamp om livet. Skulle tro jeg bodde midt på snaufjellet, uten vann, kloakk, strøm og vei. Men nei, jeg bor i smørøyet og har alle fasiliteter. Men ved må man ha, den kommer ikke av seg selv inn i stua. Vei må man ha for å komme seg ut av gårdsplassen, snø måker seg ikke selv. Og Sissi må ha tisseplass.
Så er det holke, balansere seg selv, og også bilen. Skrape is, koste snø. Så kommer mange kuldegrader, så er det regn, og alt på nytt igjen.
Og på grunn av skral kropp blir det store utfordringer i blant. I tillegg til vinter sysler, skal jo hus og hjem se nogen lunde ut, og 3 dyr som skal ha sitt. Litt liv utenom dette kunne jeg tenkt meg også.
Men når det er sagt, så er det så mye bedre når sola har begynt å stråle inn stuevinduet. Og nå er det endelig blitt februar. Da begynner jeg å våkne og føle at nå er vinter snart over for denne gang, snart varmer sola i kinnet, drypp fra taket... Og denne vinteren har egentlig ikke vært så ille likevel. Føret har vært greit, ikke alt for kaldt heller, bare litt her og der.
Men det som har slitt aller mest er skrapingen av veien kommunen gjør titt og ofte. Bra det, men de legger all isen i min innkjørsel! Det føles slik ut iallefall. Bilen kommer ikke ut her i fra uten at jeg må ta en halvtime med spaden, ikke nok med det, men gjerne når vi skal inn igjen også. Ikke bare det at jeg sliter med å løfte og spa, men det at den turen jeg skal ut med bilen, normalt tar en halv time, må jeg beregne en time, halvannen på.
Her er det knappe 2 timer siden jeg kom meg ut og skulle inn igjen!

Men nå er det februar, og snart over for denne gang. Kanskje ett firma har tid til å hjelpe neste år. Så langt tenker jeg ikke på akkurat nå. 
Til uka har jeg ett foto og hjemmeside oppdrag. Det gleder jeg meg til. Første gang jeg skal bygge opp det hele for en bedrift. Det kommer til å ta litt tid å få det ferdig, men da har jeg noe som er morsomt å drive på med fremover.
Snart ferdig med puslespillet som okkuperer stuebordet mitt også. Det er bare på 1000 brikker, så jeg regnet med det skulle bli ferdig på en uke. Men nå går det litt på overtid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock