08.05.2011

Blodsporkurset

Da var jammen blodsporkurset gjort også.
Torsdags kveld var det teori, men det var så vidt det ble kurs for min del. Bilen streika da avreisetid nærmet seg, og det ble mye klabb og babb. I siste liten fikk jeg lånt en bil. Den er ikke videre god å kjøre og så er jeg veldig redd for å ødelegge andre sitt da, så det gikk ikke fort. For å gjøre en lang historie kort, jeg kom frem til Vaset omsider. 3 hallinger og 15 valdresinger!
Fredag kveld var det ut på Vaset og legge spor for hverandre, korte og lange. Noen er jo mer drevne enn andre, så da blir det litt forskjell på lengden vi skulle prøve.
Lørdag kl 8.00 sto vi klare på fjellet for å prøve blodsporene. Det var tett med brisk vi måtte igjennom først, men det er 0 problem for vesla. Sissi vimset litt helt i starten med snuta i bakken, mmmm luktet godt. Så ruslet hun på sporet sakte. Ved et tre ville hun til høyre, jeg og et par til mente venstre. Prøvde å lede henne på nytt men nei høyre. Så kom vi på at det måtte være rett alikevel, det sto jo et tre til like ved, og da blir det venstre av den.
Da Sissi fikk det som hun ville gikk hun fortere og fortere, tilslutt mange "harehopp" fra vinkelen og rett bort til skanken! Hun fikk elghjerte som godbit av instruktøren, og det slo an. Og så fikk hun skanken med seg, bar den i munnen så stolt så. Den var ikke for stor så! Som noen andre trodde den var for en liten Dachs.
Og så var det Ilva og Kari`s tur, så jeg hang meg på der som observatør og fotograf. Bildene har Kari foreløpig.
Nå har vi meldt oss opp på blodsporprøve i juli.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock