19.03.2011

Skjevdeling

I skilsmisser hender det at skjevdeling blir løsningen. Jeg har ikke vært i skilsmisse fordi vi var ikke gift, men skjevdeling ja!
To foreldre er to foreldre for alltid! Men "noen" kan bare velge bort ansvaret sitt fysisk, psykisk og økonomisk. Og jammen har systemet laget det slik at selv om bidragsgiver har mer inntekt enn mottaker, så har han ikke bidragsevne. Utrolig! Mens jeg som da i alle år er forelder på alle plan, står ved sitt ansvar og forsørger seg selv og barnet. Det er vel ikke barn lenger, men han er under utdannelse, tar førerkort, trenger tak over hodet, mat i magen, sko på beina, hjelp og støtte...
Hvordan kan en forelder gi blaffen? Og i tillegg står staten og sier det er helt okay! Det kan vel kalles skjevdeling vel? 100/0!
Uansett, jeg skal i allefall fortsette å være den forelderen som gjør sin plikt og vel så det -4ever! Ikke sikkert jeg er verdens beste, men at jeg gjør mitt beste er helt sikkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock