13.03.2011

Elle melle og sånt

Sissi og jeg har vært veldig flinke til å gå hver dag. Lørdag var vi på en skogsvei som fører til et jorde, i strålende vær. Jeg dristet meg til å slippe Sissi løs. Og hun løp som det er bare mulig en dachs kan få til- og det er fort faktisk. Jeg ropte på henne da hun forsvant rundt en sving og jeg ikke såg henne. Ropte, ropte og ropte-så kom hun i lykkelige "hare-hopp". Fikk en godbit, og så bar det av gårde igjen. Borte ble hun! Og jeg ropte og ropte- joda hun kom - litt. Men så var det noe spennende å lukte på, og så bar det av gårde igjen. Jeg satte i å rope igjen, mer og mer desperat. Så kom hun. Hun fikk godbit, og båndet på.
Dette er for meg et mareritt for jeg har mistet en dachs før da den va løs. Så heretter blir det i langline, jeg tørr rett og slett ikke anna. Synd, for hun er jo i den lykkerusen under friheten. Da må det i såfall være på sikre områder. Men hva er sikkert med en dachs? Nesten ingen gjerder kan holde en dachs innenfor. Hun trenger å trene opp musklaturen, så noe må vi finne på.
Jeg selv er inne i en ubestemt periode, jeg pleier ikke bruke lang tid på valg. Men nå føler jeg alt dreier seg om elle melle, skal skal ikke, telle knapper, frem og tilbake...litt slitsomt det der. Får ikke bestemt meg om noe. Har en liten plan i bakhue også, men jeg har ikke helt bestemt med med det heller.
I dag har det vært nedtur med været, snør som bare det! Så det har vært inne dag, bare lesing, tv og data.
Til uka blir det litt og hvert på programmet, så jeg får se an hvordan jeg prioriterer da. Skulle forsatt med trening av Sissi, med bodybilding og kondisjon. For begge egentlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock