22.08.2010

En aktiv hunde-uke er over for denne gang. Tirsdag var Embla og jeg på trening igjen, men denne gangen var hun ganske lite tilstede. Hun var i sin egen lille verden. Det var mange som møtte opp denne kvelden, og det er alltid mer morro når det er mange der.
Tordag var jeg i skogen for å legge ut blodspor for Embla og for Amy til Bodil før dem kom. La spor i vinkel denne gang, og med leke i enden. Så kom kvelden og det ble tid for søk. Embla vimsa litt først, men så bar det rett i mål. Sporet var nok for kort, men det fungerte bedre med leke enn mat som sist. Amy fiksa dette ganske lett også. Så tok vi litt gjemsel, Bodil og jeg byttet på å gjemme oss for hundene. Det var populær aktivitet for Embla, ble mer action ut av det.
Lørdag var Sissi og jeg på skogstur rundt Trytetjern. Aldri gått rundt før, men det kan anbefales. Enkelt og greit terreng, gikk ca 1,5 time med noen små pauser. Det vil si, jeg hadde pause.
Utpå ettermidagen reiste vi alle på hytta i Myking. Vi gikk en god tur, ned til vannet. Bading for Embla, snusing for Sissi, fisking for unga, pause for oss gamle. Bikkjene fikk hilse på sau. Embla ville jo leke som vanlig, men søya trampa og bukka mot henne, og da ble hun litt mer skeptisk. Synd jeg ikke fikk tatt bilder av det. Sissi hadde ikke tid til de dumme dyra.
Vinden er kald i fjellet nå, tydelig at høsten er på vei.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock