24.12.2014

Siste uken

Så er det julaften. Litt nysnø og ganske kaldt i dag, -11. Ikke så mye snø i år, bortsett fra 2 store snøfall så er det bare litt som kommer. Passer meg utmerket.
I dag skal jeg ikke ha folk, første gang på mange år. Godt å kunne roe ned ett par hakk på en slik dag. Jeg stresser ikke så veldig i forkant heller. Prøver å la være å måtte gå inn i butikker rundt denne tiden. Massevis av folk, lange køer, summen av skravling, skrikende trette barn, og jodlig av julemusikk i tillegg. Og jeg tenker det er merkelig at så mange venter til siste liten med å kjøpe julegaver, det er jo 12 mnd å gjøre det på. Men det er sikkert noen som synes det er fantastisk å kjenne på julepulsen.
Sissi og jeg var hos hundefrisøren for å fikse litt på bryn og 4 bein. Der var det bare å lene seg tilbake og nyte. Den blide frisøren bydde på polsk julekake og kaffe med sukker og fløte ved siden av. Da Sissi var ferdig fikk hun to store never med smågodt. Dette er noen av de små gleder i hverdagen, noe uventet koselig.
God jul, husk å finne de små gleder.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock