03.07.2014

Sjukepleier

Skal innrømme at jeg er litt lei dyr nå.
Ene katten har hatt problemer med sår på ørene noen uker. Vi var hos dyrlegen, og han trodde som meg at de var blitt solbrent. Etter en ukes tid uten særlig sol på ørene i tillegg til at jeg byttet for, så ble det enda verre. Fikk salve som skulle smøres på flere ganger om dagen, det hjalp ikke. Så kom det en kjempekul på halsen. Da det gikk hull på den, sprutet det blodverk ett par meter! Og det så ut som det var ett stort hull rett inn til halsen. Det ble dyrlege igjen. Denne gangen var det feber, vask av sårene, drypping av øyne, skylling av det store krateret som var en kul før det sprakk, antibiotika sprøyte, smertestillende sprøyte, krage, og i all stresset til katten greide den å tømme anal kjertlene sine. Kan tro det lille undersøkelse rommet stinket med miksen av alle disse duftene. Men katten sov under all behandlingen, fikk sprøyte for det også. De har ikke svar på hva som feiler katten.
Nå er det inn på sjukestugu her, rommet jeg var klar for å legge gulvbelegg på før pasienten kom. Nå er det medisinering to ganger i døgnet. Katten er lite fornøyd med å være inne og med krage i tillegg.
Så er det gravide Sissi da. Så klengete! Skal helst ligge på ryggen min, så fort jeg bøyer meg fremover. Sitter jeg vanlig, skal hun på fanget. Sitter jeg med beina krølla, ligger hun inntil meg. Flytter jeg på meg noen millimeter, trykker hun seg etter.
Så var det maten hennes da. Hun skal jo ha mat etter tilstand. Fra å mase om mat og stjele kattematen, skulle hun ikke ha mat. Så jeg kjøpte boksemat for drektige tisper, det går ned som bare det. Men så fant jeg ut hvorfor hun ikke ville ha tørrforet sitt. Jeg hadde fått endel prøveposer med mat fra Labb, og de tømte jeg i fordunken. Det er de som gjør at hun ikke vil ha. Så nå sitter jeg og sorterer ut knottene slik at det blir igjen kun hennes Royal Canin. Reiser til Gol og kjøper ny sekk i morgen jeg.
Sissi er 4,5 uker på vei. Håper katten snart er frisk, så jeg får gjort klart føderommet.
Litt mye fokus på dyrene hjemme, og andres, i tillegg til fokus kjøkken, blir jeg litt smålei innimellom altså.
Ellers så er livet ganske kronglete med kjøkkenet strødd i flere rom. Alt er nå revet, og nye innredningen har kommet. I helga starter vi med veggene, så gulv, så montering.
Har nå opprettet en bloggside til med prosjekt hage, fra ingenting til noe Kristin`s Hage  Ikke mye å se akkurat i dag, men straks ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock