27.11.2014

Maling her og der

Jeg har ett merkelig gammelt baderom. Det er smalt og langt, skråtak og flatt tak der dusjen står. To av veggene var grønne, de to andre...tja gulhvit. Og den malejobben som noen engang har gjort er ikke akkurat nøye.
Ingen skap eller hyller. En hylle satt jeg opp da jeg flyttet inn, og satt flere kurver på den. Nå har jeg kjøpt skap og hjørnehyller. Men da jeg skulle til å henge det opp, så jeg med en gang at dette ble grusomt. Veggene så skikkelig møkkete ut mot det hvite. Så her måtte det maling til. Fant en lys grå farge jeg synes er fin, og tenkte at veggen kan males inntil badet skal pusses opp helt.
Ble riktig så fint. Men så da ser jeg virkelig hvor grusomt taket var! Virkelig gul gammel maling. Så da var det å skaffe hvit maling og male taket også. Etter 3 strøk begynte det å bli fint, men ser etterhvert at det burde ha enda ett strøk.
Men nå så det så dumt ut med den andre kortveggen med gammel farge. Satte i gang med den også. Da jeg etter det trodde jeg skulle si jeg var ferdig fant ut at det tok seg bedre ut om ene langveggen fikk samme farge, så ble det maling der også. Dermed måtte jeg male vinduskarmer, døra og karmene der også. Da var det nok!
Normalt er det ganske enkelt å male vegger. Men gamle bad har alle rørene utenpå veggene, og her med taket som er for høyt ene siden og for lavt andre siden for normal arbeidsstilling, da ble det gym. Taket og veggen over dusjen var ikke lett. Jeg sto på en krakk inni kabinettet på 80x80, malebrett og rulle, klaring på noen cm til fjeset. Kan si det slik at det ble maling i håret også.



Nå har jeg endelig fått opp skap og hyller.

Mandag hadde det kommet mye mye snø! Mange fikk trøbbel den morgenen ja. Det var ett par varmegrader ute, så jeg håpet at snøen kom til å smelte så mye at jeg kom meg ut av plassen her. Men fant ut at da må jeg kanskje vente helt til våren. 
Snøfresen var ikke tatt ut av boden enda. Tenkte lenge og vel på hvordan jeg skulle få ut den uten å ødelegge hele greia. Det er ett høyt trinn den må ned. Fant til slutt ut hva jeg skulle bruke for å få den hel ned. Men så fikk jeg ikke startet den!
Så da ble det å ta skuffa fatt. Det ble for tungt. Fikk gravd frem bilen, laget en sti der jeg skal gå og litt av veien. Er veldig redd prolapsen skal slå meg ut denne vinteren også, så jeg måtte være forsiktig og stoppe i tide. Etter noen forsøk kom jeg ut med bilen. 
Tidlig tirsdag bar det avsted til veterinæren for å fikse på tennene og klørne til Sissi. Hun har alltid hatt dollarglis men etter valpe perioden ble det tannstein på nesten alle. Det ble jo foret med endel boksemat og valpefor, i tillegg til at svangerskap kan tære på også.
Da hun allikevel er "bortreist" under behandlingen, ble klørne tatt skikkelig også. 
Da vi kom hjem var hun frøsen og døsig. Hun hadde fått oppvåkningsprøyte, så våken var hun jo før vi dro fra klinikken. Men trøtt. Det ble teppe og varmeflaske. 
Ved middagstider ville hun ikke ha mat engang! Utpå kvelden var hun litt kvikkere og spiste litt. Men så kastet hun opp, og deretter diare. 
I dag har jeg gitt henne par skjeer mild Biola, og jeg trodde det gjorde susen. Det gikk noen timer, men så kastet hun opp det og diareen fortsatte. Håper virkelig hun slipper å måtte ut i natt, og at alt er ok i morgen. På tide å få i seg mat og være glad igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock