24.09.2014

Velkommen

En nydelig dachs har flyttet til Norge, Nabucco Brzdag (Nugatti) fra Polen, eies nå av Tove. Jeg har i 2 år hatt kontakt med denne oppdretteren, og siklet på hennes hunder og fulgt nøye med oppdretteren. De er ganske kjent og høyt respektert, med sine flotte dachshunder. I vår kom det et flott kull, så da var det på nippen til at jeg kjøpte en valp. Men så trakk jeg meg fordi Sissi og jeg kom til å få det travelt og at det var uvisst om mine valper blir her en stund eller solgt. Fornuften seiret.
Men så kjøpte Tove i stede :) Nydelig skapning, minner meg om min forrige dachs.

Nå har valpene vært hos veterinæren og fått sin "velsignelse", og gullene har det helt supert. Ho mor fryser. Pelsen hennes var lang, bare dekkhårene. Hun mistet nesten all underull under valpetiden. Nappet og tynn pels, ikke videre vakkert, men litt mer presentabel enn hun var.

Her er Nugatti:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock