31.03.2012

Dype tanker, mimring og sånt

Så er det Påske da. Ser ut til at det ikke blir så værst vær, bare litt kaldt. Blitt bortskjemte nå med den flotte våren vi har hatt.
Jeg vil vel ikke si at dette blir en fin ferie og at jeg gleder meg til den, men det blir i allefall et avbrekk fra en hektisk hverdag. Sikkert rart for andre når jeg sier det...er jo ikke i jobb, jeg. Men som jeg ønsker jeg var i jobb! Det hadde vært avslappende og godt. Være arbeidsfør, ha kollegaer, tjene penger, ha selvfølse, sette pris på fridager...Min hverdag er fyllt med behandlinger, bekymringer, og kamp om å få ett bedre liv. Det er ikke gøy å være over 40 og ikke kommet noe sted.

Tenker tilbake på gode påsker. Hytte, god mat, skitur, fest, kortspill...så koselig! Hvor ble det av alt?
Nå har jeg tenkt på noe anna også. I endel tilfeller kunne en person, EN person som gir folk en sjanse, eller mulighet til å få det bedre, være den reddende engel! Trenger ikke være store greiene, men bare det å se at noen trenger det og andre kan klare det uten en ekstra mulighet. Eller for å snu på det... en person kan være nok til å hindre en i å få til noe, eller å få mulighet til å få det til. Og tenk på det å kanskje være den personen som har gitt noen en mulighet! Suksess avler suksess. Slik er det også i hverdagen, på godt og vondt.
F.eks en som har råd til satse, vinner på det. En som ikke har råd, får ikke muligheten eller må tape andre ting. Eller, en som er velutdannet har større sjangs til jobb enn en som ikke har noe, men kanskje den uten noe er helt rå i jobben sin enn den andre. Mener ikke at den skolerte ikke førtjener jobb, har tross alt gått skolen. Men tenk på alle dem som er gull men ikke skinner!

Mye rart en kan reflektere over, og en legger godt merke til alt når man er sårbar.
Jeg er veldig glad jeg har Sissi, hun er en fantastisk hund! Tirsdag etter påske skal vi jammen ta en tur til Glitre, og vi må få tatt en skogstur i påsken også. Her nappes det pels, og hun ser helt forferdelig ut. Jeg greier ikke å ta så mye i slengen, så det tar maaangeee timer. En som kan dette bruker drøye to timer bare.

God påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock