18.11.2011

(u)vaner

Jeg har det noko jobbigt for tia. I tillegg til alle fysiske utfordringer jeg har, jobber jeg med psykiske utfordringer. Det høres dumt ut når en sier det høyt at jeg har vaner eller uvaner som er av bagatell lignende ting som dette, men det ER vanskelig nok for et vanedyr som meg!
Pepsi Max drikking f.eks. Det har en mer betydelig enn hva jeg trodde. Jeg skal slutte å drikke brus hver dag som jeg gjorde. Og det gjør gjør at jeg tenker på pepsi max hele tiden! Rett  og slett teit er det. Men det er vel blitt som hos kaffe-drankere, må ha det bare må ha det. Jeg vil ikke erstatte brusen med anna "dum" vanedrikke heller...må jo bare drikke vann da! Ingen kos med det, ikke godt...bare fordi en må fordi en er tørst...kjedelig!
Det er flere slike ting...hva en spiser, hva en gjør eller ikke gjør. Massevis som en skal slutte med for mange grunner, og det er faktisk ikke enkelt. Når en tar vekk det en liker, og det ikke er noe tilfredstillende erstatning...hva blir det igjen da lissom?
Det var dagens sukk.

I går studerte jeg fuglebrettet. Det var sånn stas for alle fuglene å få servert så mye på en gang at dem enset meg ikke i det hele tatt der jeg fotograferte dem, bare tre-fire meter unna. Plutselig satte det seg en fugl på skulderen min! Bare et øyeblikk, men jeg skvatt ja.
Her er noen av de besøkende:
kjøttmeis

blåmeis

spettmeis

Var en tur på Trytetjern mandag. Det er bare så godt ute nå, vi er langt uti november-ingen snø, bare sol og fint



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen

Velkommen til min blogg.
Her vil det være om små og store hendelser, med og uten hund.
Til hjemmesiden: Desteny Rock